БУЛІНГ У ДИТЯЧОМУ САДКУ — МІФ ЧИ РЕАЛЬНІСТЬ?
Чи замислювалися ви, де беруть витоки комплекс жертви або потреба агресії стосовно інших. Мало хто з батьків знає про булінг чи стикається з цим явищем в дитячому садку. Чому і як дитина дошкільного віку стає жертвою булінгу? Дізнайтеся з пам’ятки, що означає цей термін, хто може спровокувати булінг та як змінюється поведінка дитини.
ЯКІ ВИДИ:
Булінг (від англ. to bull — переслідувати) — свідома агресивна поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої.
Булінг може проявлятися як тиск:
-
психологічний;
-
фізичний.
Часто діти застосовують і фізичний, і психологічний тиск на жертву. Наприклад, образи, приниження, ігнорування, непоступливість, погрози, побиття під час ігор.
ХТО ПРОВОКУЄ:
Булінг серед дітей старшого дошкільного віку можуть спровокувати дорослі. Діти старшого дошкільного віку одразу сприймають ставлення авторитетних дорослих до інших і беруть це ставлення за зразок. Вони починають цькувати дитину чи дітей, якщо:
педагог або помічник вихователя:
-
зневажливо ставиться до дитини, яка часто плаче або невпевнена в собі;
-
ігнорує скаргу дитини на те, що її образили однолітки;
-
глузує із зовнішнього вигляду дитини;
-
образливо висловлюється про дитину чи її батьків;
-
проявляє огиду щодо фізичної або фізіологічної особливостей дитини;
батьки або члени сім’ї:
-
б'ють та ображають дитину вдома;
-
принижують дитину у присутності інших дітей;
-
проявляють сліпу любов та виконують усі забаганки дитини;
-
ставляться до своєї дитини як до неповноцінної особистості, жаліють (неповна родина, дитина хвора або має відхилення в розвитку).
-
Усі діти потребують підтримки дорослих — батьків, вихователів, практичного психолога та соціального педагога. Саме вони мають допомогти дітям налагодити партнерські взаємини з однолітками у групі
ЯК МІНЯЄТЬСЯ ПОВЕДІНКА ДИТИНИ:
Дитина-жертва булінгу поводиться незвично. Якщо раніше вона охоче відвідувала дитячий садок, то тепер така дитина:
вдома:
-
не хоче одягатися вранці;
-
шукає собі будь-яку справу вдома, аби не йти до дитячого садка;
-
просить батьків забрати її із дитячого садка раніше;
-
плаче, вигадує хворобу або в неї дійсно підвищується температура тіла, починають боліти голова, живіт;
-
не контактує з однолітками у дворі;
-
грає наодинці в парку;
в дитячому садку:
-
не бере участь у сюжетно-рольових та рухливих іграх, спільній самостійній художній діяльності тощо;
-
усамітнюється при будь-якій нагоді;
-
часто губить свої іграшки або речі;
-
бруднить чи псує одяг;
-
грає поламаними іграшками;
-
відмовляється на користь іншої дитини від головної ролі в театрілізації чи грі;
-
не має друзів у групі.