Гвіздецька громада

Івано-Франківська область, Коломийський район

БУЛІНГ У ДИТЯЧОМУ САДКУ — МІФ ЧИ РЕАЛЬНІСТЬ?  

Дата: 15.02.2024 09:47
Кількість переглядів: 17

Чи замислювалися ви, де беруть витоки комплекс жертви або потреба агресії стосовно інших. Мало хто з батьків знає про булінг чи стикається з цим явищем в дитячому садку. Чому і як дитина дошкільного віку стає жертвою булінгу? Дізнайтеся з пам’ятки, що означає цей термін, хто може спровокувати булінг та як змінюється поведінка дитини.

ЯКІ ВИДИ:

 

Булінг (від англ. to bull — переслідувати) — свідома агресивна поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої.

Булінг може проявлятися як тиск:

  • психологічний;

  • фізичний.

Часто діти застосовують і фізичний, і психологічний тиск на жертву. Наприклад, образи, приниження, ігнорування, непоступливість, погрози, побиття під час ігор.

 

ХТО ПРОВОКУЄ:

 

Булінг серед дітей старшого дошкільного віку можуть спровокувати дорослі. Діти старшого дошкільного віку одразу сприймають ставлення авторитетних дорослих до інших і беруть це ставлення за зразок. Вони починають цькувати дитину чи дітей, якщо:

педагог або помічник вихователя:

  • зневажливо ставиться до дитини, яка часто плаче або невпевнена в собі;

  • ігнорує скаргу дитини на те, що її образили однолітки;

  • глузує із зовнішнього вигляду дитини;

  • образливо висловлюється про дитину чи її батьків;

  • проявляє огиду щодо фізичної або фізіологічної особливостей дитини;

батьки або члени сім’ї:

  • б'ють та ображають дитину вдома;

  • принижують дитину у присутності інших дітей;

  • проявляють сліпу любов та виконують усі забаганки дитини;

  • ставляться до своєї дитини як до неповноцінної особистості, жаліють (неповна родина, дитина хвора або має відхилення в розвитку).

  • Усі діти потребують підтримки дорослих — батьків, вихователів, практичного психолога та соціального педагога. Саме вони мають допомогти дітям налагодити партнерські взаємини з однолітками у групі

 

ЯК МІНЯЄТЬСЯ ПОВЕДІНКА ДИТИНИ:

 

Дитина-жертва булінгу поводиться незвично. Якщо раніше вона охоче відвідувала дитячий садок, то тепер така дитина:

вдома:

  • не хоче одягатися вранці;

  • шукає собі будь-яку справу вдома, аби не йти до дитячого садка;

  • просить батьків забрати її із дитячого садка раніше;

  • плаче, вигадує хворобу або в неї дійсно підвищується температура тіла, починають боліти голова, живіт;

  • не контактує з однолітками у дворі;

  • грає наодинці в парку;

в дитячому садку:

  • не бере участь у сюжетно-рольових та рухливих іграх, спільній самостійній художній діяльності тощо;

  • усамітнюється при будь-якій нагоді;

  • часто губить свої іграшки або речі;

  • бруднить чи псує одяг;

  • грає поламаними іграшками;

  • відмовляється на користь іншої дитини від головної ролі в театрілізації чи грі;

  • не має друзів у групі.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Результати опитування

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь